Oreo Fark Atıyor
Ülkemizde tüketilen atıştırmalık alternatif gıdalara baktığımız
zaman şüphesiz ki bisküvilerle karşı karşıya geliyoruz.Yolda giderken,akşam çayımızda
cam tabaklara servis edilirken,ders çalışırken,televizyon izlerken…
Çocukluğumuzdan gelen ve tüketim de azalma göstermeyen ürünlerden
birisi.Sadece zaman geçtikçe aromaları arttı,ambalajları değişti,çeşitliliği
arttı.İşte bu noktada da tüketici albenisi için bir rekabet oluşturuldu.Son zamanlarda
rakiplerine büyük fark atmış OREO karşımıza çıkıyor.Peki bunu sadece
lezzettiyle mi yaptı,bakalım…
Oreo 1912’den beri dünya pazarında ve on aileden dokuzunun
tercih listesindeydi.Bizim pazarımıza ise yaklaşık 2 yıl önce sadece Migros
süpermarketlerinden giriş yaptı.Diğer bisküvilere göre fiyatın daha yüksek
olması,hedef kitle analizini iyi yaptıklarını da gösteriyor.Bisküvi açısından
deneyimle olan hedef kitlenin kalbine girmesinin kolay olmayacağını
biliyorlardı ki,güçlü stratejiler ile aklımıza kazındılar.Bunu nasıl mı
yaptılar?
İlk olarak uluslararası resmi hesaplarından ilk defa bir
Türkçe tweet paylaşımında bulundular.
"Türkçe konuşmanın vakti gelmedi mi?"
Sen mi büyüksün ben mi?
Geleneğimiz ayrılmaz parçası,can damarımızdan vurdu.
Tavla beni diyerek oyuna çağırdı...
Strateji geliştirmek istiyorsan hedef kitlenin kültürünü bileceksin!
Ve bu en hassas noktalardan birini de atlamadı.
Kıtlatmak bizim mazimizde var.
Çevir,tat,kıtlat.
Halaysız olur mu dedi,Sivas'a gitti.
İzmirlilerin gönlünü fethetmeyi unutmadı.
E bisküviyi çaysız yemeyeceğimizi biliyordu tabi ve Rize'ye gitti...
Bu durumdan akıllıca faydalanan Lipton da sessiz kalmadı.Marka kardeşliğine el attı.
"Ne yazık ki böyle bir ürünümüz yok ama markalar da hayat kurtarabilir."
Ve elektrik kesintisinde gerçek zamanlı pazarlamayı kullananlardan en çok geridönüşüm alan markalardan biriydi.
Hala süte batırabilirsin dedi...
Fakat televizyon reklamının,sosyal medyadakilerin yanından geçemeyeceğini söylememek mümkün değil.
Eğer bir ürünü kabullenmemiz zor olacaksa,bunu bizlere sevdirmenin bin bir türlü yolu olduğunu biliyoruz.Yapılan marka çalışmalarına baktığımız zaman,kendini onlardan sıyıran çalışmalara da hasret kalıyoruz.Geleneksel bir şekilde ilerleyen çalışmalara hiç şüphesiz ki Oreo bir renk kattı ve zirveye hakkıyla oturdu.
"Geleneksel olarak sanat yaratmaktır,yeniden canlandırmak değil.Yeniden canlandırmayı geriye bakmakta olan tarihçilere bırakın."
Josef Albers
0 yorum